Kedy má registrácia do katalógu firiem význam?

Názory na to, či sa oplatí registrovať web do katalógov, sa rôznia. Samozrejme, že ak je web registrovaný nesprávne, či v nevhodných katalógoch, takáto registrácia nemá význam. Takže ako na to, aby registrácia do katalógu priniesla webu pozitíva?

Vyberte si správny katalóg firiem

Na internete môžete nájsť obrovské množstvo katalógov. Nie všetky sú však funkčné a vhodné na registráciu. Najmä katalógy, kde svoj web môžete zaregistrovať bezplatne, často neprinesú žiadne pozitíva. Práve naopak, pri veľkom množstve spätných odkazov z takýchto nekvalitných katalógov, môže vyhľadávač váš web penalizovať. Preto pri výbere katalógu hľaďte najmä na tieto ukazovatele:

  • Relevantný katalóg firiem. Zvoľte si vždy len taký katalóg firiem, ktorý je obsahovo zameraný rovnako ako váš web. Registrácia do nerelevantných katalógov nemá význam, pretože potenciálni klienti vás tam hľadať nebudú.
  • Kvalitný katalóg firiem. Sledujte tiež to, či má daný katalóg návštevnosť, teda či je takpovediac „živý“. Overte si tiež jeho page rank a funkčnosť.

Po výbere vhodného katalógu by ste mali dbať aj o správnu registráciu. Čo je pri registrácii webu do katalógu firiem dôležité?

Ako správne registrovať?

Postup registrácie je spravidla veľmi jednoduchý. Avšak, ako sme už spomínali, je nutné vyberať vhodný katalóg naozaj precízne. Ak sa rozhodnete registrovať do katalógu, ktorý nie je úzko zameraný, dávajte si pozor najmä na výber správnej kategórie. A to či už  z hľadiska obsahovej príbuznosti webu alebo z hľadiska lokality. Samozrejme, nutné je aj správne vyplnenie údajov, a to názvu stránky a anchor textu. Mali by byť naozaj výstižné, ale zároveň stručné. Ak sú tieto údaje vyplnené kvalitne, zvýšite tak šancu, že užívatelia kliknú práve na váš web.

Odpoveď je teda jasná. Registrácia do katalógu firiem má význam vtedy, ak si zvolíte kvalitný katalóg s návštevnosťou a registráciu vykonáte správne.