Katalóg firiem – prečo sa oplatí registrovať?

Na internete existujú doslova stovky katalógov firiem. Treba však, takpovediac, odlíšiť zrno od pliev, a zamerať sa len na kvalitné katalógy. Registrácia v nich môže webu priniesť viaceré pozitíva. Prečo sa ešte vždy oplatí registrovať do katalógov firiem?

Význam registrácie do katalógov firiem

Pýtate sa, prečo by ste vlastne mali svoj web registrovať a aké sú dôvody, prečo sa robí registrácia do katalógov? Takáto registrácia vám v prvom rade môže priviesť návštevníkov na web. Je však nutná správna registrácia do relevantného a kvalitného katalógu. To znamená, že si musíte vybrať katalóg, ktorý má rovnaké zameranie ako váš web. Ak sa napríklad venujete kozmetike, v katalógu remeselných firiem by vás potenciálni klienti zrejme nehľadali.

Druhým dôvodom, prečo sa registruje do katalógov firiem, je budovanie spätných odkazov, teda linkbuilding. Ak získate spätné odkazy z kvalitného katalógu, zvyšuje sa zároveň váš PageRank, teda dôležitosť stránky. Aj tu však platí, že treba staviť na naozaj kvalitné katalógy, ktoré majú svoju návštevnosť.

Do akých katalógov registrovať?

Ako sme už spomínali, je nutné odlíšiť kvalitné katalógy od tých, ktoré by mohli vášmu webu skôr uškodiť. Ak narazíte na katalóg, ktorý obsahuje množstvo nefunkčných alebo neaktuálnych údajov, určite doň svoj web neregistrujte. Na webe stále existuje množstvo kvalitných slovenských katalógov firiem, ktoré užívatelia reálne navštevujú. Vyberajte si teda práve tieto katalógy.

Doslova nutnosťou je vybrať si taký katalóg firiem, ktorý je pre váš web relevantný. A to či už podľa zamerania alebo lokality. Ak ste napríklad menší živnostník s vlastným webom, ktorý podniká len v rámci určitého mesta, či oblasti, určite sa vám vyplatí registrovať v rámci katalógu firiem len do konkrétnej lokality. Veľký význam však majú aj rôzne úzko profilované katalógy, ktoré majú vysokú a najmä pravidelnú návštevnosť práve z dôvodu svojej špecializácie. Ak teda ponúkate výnimočný tovar, či službu, registrácia do špecializovaného katalógu sa oplatí. Pri registrácii do katalógu firiem by ste teda mali dať prednosť kvalite pred kvantitou.